مدرسه هوشمند پیشرو
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

اهداف مدرسه هوشمند

چشم انداز یک سیستم مدرسه هوشمند یک مدل آموزشی است که مولفه های اساسی آموزش را یکپارچه می کند: محتوا و نحوه دریافت و ارائه یادگیری.

در نهایت، مدارس هوشمند باید نیروی کار تحصیل کرده با مهارت های مناسب برای پیشرفت در عصر اطلاعات ایجاد کنند.

در نتیجه، مدارس هوشمند باید کل کودک را توسعه دهند و فرصت هایی را برای آنها فراهم کنند تا مهارت های فکری، اجتماعی، عاطفی و فیزیکی خود را توسعه دهند.

با اجرای یک سیستم مدرسه هوشمند، مربیان می توانند یادگیری را افزایش دهند و در عین حال مشارکت دانش آموزان را افزایش دهند، فرهنگ همکاری را ترویج کنند و محیطی حمایتی ایجاد کنند.

پارادایم جدید آموزش مستلزم مشارکت والدین، دانش آموزان و گروه های اجتماعی است. مدارس باید پاسخگوی خانواده ها باشند، اما این نیاز به چیزی بیش از ارائه یک برنامه درسی کلاسی دارد.

ایجاد روابط مشارکتی با گروه های اجتماعی برای ارتقای فضای یادگیری و مدرسه حیاتی است. چهارمین انقلاب صنعتی فن آوری های جدید را وارد آموزش می کند.

این انقلاب نقش های جدیدی را برای مدارس ایجاد می کند که نیاز به بازتعریف دارد. محیط های آموزشی توسط محیط های مبتنی بر وب شکل خواهند گرفت.

در سیستم مدارس هوشمند، یادگیری فراگیر خواهد بود. مدارس باید خود را با تغییرات سیستمی و رویکردهای آموزشی جدید وفق دهند تا همگام شوند.

با شتاب گرفتن انقلاب صنعتی چهارم، نیاز به نقش رهبری جدید مدرسه بسیار مهم است. انطباق با محیط جدید و اجرای روش‌های یادگیری جدید نیازمند رهبری کارآمدتر مدرسه است.

مزایای سیستم مدرسه هوشمند

مدارس هوشمند از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته برای ارائه تجربیات یادگیری ترکیبی بهتر برای دانش آموزان استفاده می کنند.

این فناوری‌ها به طور گسترده‌تری در آموزش استفاده می‌شوند، زیرا دانش‌آموزان شروع به ترجیح تجربیات یادگیری تعاملی بر روش‌های سخنرانی سنتی کرده‌اند.

در نتیجه، مدارس هوشمند فراتر از کلاس های درس با رایانه هستند. آنها می توانند با افزایش همکاری بین دانش آموزان و معلمان و افزایش اثربخشی آموزش به موفقیت دانش آموزان کمک کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های کلاسی فراگیر، مدارس هوشمند می‌توانند دانش‌آموزان کند تر را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند و به آنها در کلاس پویا تر کنند.

یک کلاس درس هوشمند به دانش آموزانی که مشکل دارند کمک می کند تا با سرعت خودشان یاد بگیرند و از جلوه های بصری برای به یاد ماندنی تر کردن مفاهیم استفاده می کنند.

با اطلاعات بسیار زیادی که به صورت آنلاین در دسترس است، یک مدرسه هوشمند به دانش آموزان اجازه می دهد یادداشت برداری کنند و در زمان واقعی یاد بگیرند.

با استفاده از این فناوری، دانش آموزان دیگر مجبور نیستند کتاب های درسی سنگین حمل کنند. علاوه بر این، معلمان می توانند ارائه ها و اسناد را آسان تر ایجاد کنند.

معلمان دسترسی بهتری به اطلاعات خواهند داشت و می توانند از آن برای تقویت یادگیری دانش آموزان استفاده کنند.

این به معنای زمان بیشتری برای یادگیری است. و این فرصت عالی برای والدین و مربیان است تا به دانش آموزانی که کند تر هستند کمک کنند تا موفق شوند.

پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند

پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند مستلزم تعهد برای تحول آموزش است. فناوری جزء حیاتی یادگیری است، اما معلمان باید در استفاده و اجرای صحیح آن آموزش ببینند.

علاوه بر تجهیز مدارس به جدیدترین فناوری، مربیان باید از LMS پیشرفته استفاده کنند، برنامه های درسی را توسعه دهند و دانش خود را در مورد محتوای الکترونیکی مختلف بهبود بخشند.

کارگاه‌های فشرده می‌تواند به معلمان کمک کند تا مهارت‌های خود را در استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای تقویت یادگیری و تدریس بهبود بخشند. 

برای اجرای یک سیستم مدارس هوشمند، مناطق باید پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشند و آنها را در یک فرآیند مشارکتی مشارکت دهند.

این بدان معنا نیست که مدیران باید تمام روش های سنتی تعامل با جوامع و جوامع مدرسه را کنار بگذارند. در عوض، آنها باید ظرفیت همکاری با گروه های مختلف را توسعه دهند.

چالش های پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند

یکی از بزرگترین موانع اجرای مدارس هوشمند کمبود منابع کامپیوتری برای برخی مدارس است. پیدایش رایانه برای دانش‌آموزان و معلمان یک راحتی بزرگ است، اما برای بسیاری از خانواده‌ها می‌تواند گران باشد.

یک کامپیوتر می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، اما دانش‌آموزان با فناوری قدیمی ممکن است خود را گیج کنند. چالش دیگر سرعت پیشرفت فناوری جدید است.

مدارس باید زیرساخت های جدید بسازند، زیرساخت های قدیمی را ارتقا دهند و تاسیسات اصلی را ارتقا دهند. علاوه بر این، مدارس در مناطق روستایی ممکن است به بودجه اضافی نیاز داشته باشند.

چالش دیگر در سیستم مدارس هوشمند نیاز به منابع مالی و انسانی بیشتر با مهارت های فنی است. این به معنای مدیریت نیازهای فردی مدرسه و استعدادهای کارآفرینی معلمان و مدیران است.

سیستم های مدارس هوشمند برای کمک به مدارس برای بهبود عملکرد خود توسعه یافته اند. نرم افزار اختصاصی مدیریت مدرسه می تواند به ساده سازی عملیات کلاس درس و از بین بردن دردسرهای مرتبط با دریافت حقوق، تولید گزارش و ثبت با کاغذ کمک کند.

علاوه بر این، نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند می تواند ارتباط منظم با والدین را تسهیل کند. جمع آوری دستی داده ها دشوار و زمان بر است و نیاز به نظارت دقیق بر رویه های مختلف اداری دارد. مدارس هوشمند باید با نیازهای در حال تغییر دانش آموزان و کارکنان سازگار شوند.

مدرسه تمام هوشمند چه هدف هایی را دارد؟

  • توسعه نسلی خلاق و مسلط بر تکنولوژی های مدرن
  • پرورش قدرت معنوی، ذهنی دانش آموزان
  • ایجاد شیوه مشارکت جمعی دانش آموزان
  • ایجاد تغییراتی در روش های یادگیری بر اساس خلاقیت و افزایش قدرت تفکر
تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه سنتی

مدارس هوشمند از بسیاری جهات با مدارس سنتی تفاوت دارند و برخی از برجسته ترین تفاوت های آنها عبارتند از:

استفاده از فناوری: مدارس هوشمند به شدت به استفاده از فناوری در فرآیند آموزش و یادگیری متکی هستند، در حالی که مدارس سنتی عمدتاً به روش‌ها و تکنیک‌های سنتی مانند کتاب‌های درسی، تخته سیاه، کاغذ و خودکار متکی هستند.

تعامل و مشارکت: مدارس هوشمند تعامل و مشارکت مؤثر دانش‌آموزان را در فرآیند یاددهی و یادگیری تشویق می‌کنند، در حالی که مدارس سنتی تمایل دارند از روش‌های آموزشی پیشگیرانه استفاده کنند که تعامل و مشارکت فعال دانش‌آموزان را تشویق نمی‌کند.

محیط یادگیری: مدارس هوشمند با محیط یادگیری پیشرفته و متنوعی که بر فناوری های مدرن و نوآورانه تکیه دارد مشخص می شود، در حالی که مدارس سنتی بر محیط یادگیری سنتی تری مبتنی بر روش های تدریس سنتی متکی هستند.

پشتیبانی و راهنمایی: مدارس هوشمند ابزارها و فناوری‌های بسیاری را ارائه می‌کنند که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا عملکرد تحصیلی خود را بهبود بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را برای آنها فراهم می‌کنند، در حالی که مدارس سنتی ممکن است فاقد این نوع حمایت و راهنمایی باشند.

زمان و مکان: مدارس هوشمند به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند در هر زمان و مکان با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه یاد بگیرند، در حالی که مدارس سنتی فقط اجازه یادگیری در کلاس‌های درس و در زمان‌های معین را می‌دهند.

ارزشیابی و دستورالعمل: مدارس هوشمند و مدارس سنتی در نحوه دریافت ارزشیابی و دستورالعمل های دانش آموزان متفاوت هستند.

مدارس هوشمند ارزیابی مستمر و بازخورد فوری را به دانش آموزان ارائه می دهند و همچنین به آنها کمک می کنند تا اشتباهات را شناسایی کنند و دستورالعمل های لازم برای غلبه بر آنها را ارائه دهند، در حالی که مدارس سنتی ارزشیابی دوره ای و دستورالعمل های کلی را ارائه می دهند که همیشه نیازهای هر دانش آموز را به صورت جداگانه برآورده نمی کند.

همکاری و ارتباط: مدارس هوشمند همکاری و ارتباط بین دانش‌آموزان، معلمان و جامعه آموزشی گسترده‌تر را تشویق می‌کنند، جایی که اطلاعات، ایده‌ها و منابع به راحتی رد و بدل می‌شوند، در حالی که مدارس سنتی ممکن است فاقد این نوع همکاری و ارتباطات باشند.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمان را در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمان است همواره پیشگام بوده ایم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 





:: برچسب‌ها: مزایای سیستم مدرسه هوشمند , تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه سنتی , مجتمع آموزشی پیشرو , مدرسه هوشمند پیشرو , اهداف مدارس تمام هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: